fredag 12 mars 2010

Yrkesman

Nu har jag blivit yrkesman...

Efter 18! år på Forsmark har jag äntligen blivit yrkesman. Eller det kanske inte är riktigt så illa att det tagit så lång tid.
De svenska kärnkraftverken har gemensamt beslutat att alla anställda inom underhållsverksamheten ska gå en kurs som kallas "Yrkesmannaskap och säkerhetskultur". Under veckan som varit har jag deltagit i denna kurs som hålls i Barsebäck.


Jag måste erkänna att mina förväntningar inte var särskilt höga innan jag åkte, men kursen var riktigt intressant och trots att det mycket var "gammal skåpmat" fanns där ett och annat att reflektera över.
Dessutom var lärarna mycket underhållande och de övriga deltagarna väldigt trevliga. Vissa övningar var minst sagt annorlunda och överraskande på ett positivt sätt, så veckan gick väldigt fort.

Till och från Arlanda, och Sturup - Barsebäck - Sturup avverkades i hyrbilar. Nya VW Golf, Volvo V70 och nya Renault Megane har rattats. Och jag kan bara konstatera att jag skulle för allt i världen inte välja någon av dessa istället för min kära sju år gamla 325'a.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar