måndag 11 oktober 2010

Nytt till våren och blå gubbar

BW har länge cyklat på en aningens för stora ramar. Det har blivit så då begagnatmarknaden för racerramar i små storlekar inte direkt översållar köp&sälj-sidorna.
Men när vi nyligen hyrde cyklar på Mallorca upptäckte hon att skillnaden kanske är större än vad hon (och även jag) trott. Så hon bestämde sig att uppgradera till nästa säsong.

Eftersom det nu är reatider var det läge att kolla runt lite hos några kända och tillmötesgående handlare. Valet föll på ECI som hade flera ramar som kunde vara lämpliga.

I lördags skulle vi in till Stockholm för att se på blå gubbar och passade då på att åka ut till Björkhagen där ECI har sina lokaler. Mats tog och mätte upp BW och plockade fram ett par tänkbara ramar och bland dem fanns en Carrera Nitro i samma lack som min...
DEN ville hon ha.
Jag "fick i uppdrag" att bygga den så den blir likadan som min.
Dessutom fanns en Bianchi temporam i aluminium i rätt storlek också till reapris så BW slog på stort och köpte den med... Så nu har jag att bygga i vinter, förutom mitt eget neo-retro projekt Peugeotracern.


De blå gubbarna då?
Blue Man Group var en otroligt häftig upplevelse.
En audio-visuell happening full av intryck och humor. Sällan har 100 minuter gått så fort. Klart sevärd.
Vill du överraska någon så ta med denne på en föreställning, ni kommer inte att bli besvikna, men skynda på, showen går bara oktober ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar