torsdag 14 mars 2013

Lääänge sen sist...

Konstaterar att det var väldigt länge sedan jag gjorde en notering här.
Det har ju faktiskt hänt en del sedan förra postningen. Mycket vatten har runnit under broarna brukar man ju säga,
 men jag måste erkänna att jag inte haft varken orken eller lusten att blogga om det.

Dock ska jag göra ett litet försök till sammanfattning kring de största händelserna.

BW och jag var på en konsert i Linköping och såg Sultans of swing, ett svenskt tribute-band till Dire Straits. Trots att jag hört mycket gott om dem blev jag ändå positivt överraskad över hur bra de verkligen var.
Jag kommer bestämt att se dem fler gånger.

Vi, mina bröder, farsan och jag, är allihop whisky-älskare. I november fick jag som aktieägare erbjudande om att köpa Mackmyra-fat till 2002-års priser. Så efter en liten överläggning blev vi ägare till ett eget fat. Vi valde det rökiga receptet i ett ex-sherryfat. I december var Niclas och jag och fyllde vårt fat, som nu ska få mogna i några år och förhoppningsvis bli en njutbar produkt med vårt namn på.


 


20/12 2012 upphörde BW att existera, numera är hon BL.


Januari, februari och början av mars har präglats av en faslig massa arbete. I februari skrapade jag ihop mer än 50 timmar övertid i min roll som driftsättningsansvarig på bytet av kontrollutrustning på vår gasturbinanläggning på jobbet. Hela projektet gick mycket bra och vi blev klara en hel vecka tidigare än planerat.

Det har inte blivit särskilt mycket träning under denna period, endast några få cykelturer i mörkret innan snön vräkte ner i slutet på november. Har dock plaskat omkring i badhuset nästan en gång i veckan i snitt, men nu har jag köpt mig lite motivation till våren. Ett par Reynolds Strike högprofilhjul ligger just nu på posten och väntar.
I cykelklubben är jag fortsatt kassör.


Och bilen går bra...
Milen rullar på, har passerat 2500 mil och jag har haft den på service, då bilen själv berättat att det var dags.

Och, så har jag bokat en present till mig själv.
En resa till Tysklands Grand Prix i Formel 1 på Nürburgring i början av juli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar