söndag 30 maj 2010

Vad är det som händer...


..med mina händer?

Läkaren hittade inget reumatiskt problem med dem. Gott så kan man tycka, men vad är det då som är problemet?
Varför kan jag inte arbeta med dem mer än en kort stund innan de värker så jag blir gråtfärdig?
Jag fick remiss till en arbetsterapeut där jag fick lite träningsattiraljer att öva med. Efter 6 veckor har jag blivit märkbart starkare i händerna, men det gör fortfarande lika ont. Återbesöket i torsdags gav mig fler övningar tillsvidare, om inte annat för att kanske "flytta upp tröskeln" till det börjar att värka.

Terapeuten trodde inte att hon kunde hjälpa mig mer än så och föreslog att jag skulle be min läkare att remittera till handkirurgen...
Det låter inte som något roligt, men jag har nog inga alternativ till det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar