torsdag 15 juli 2010

Det finns dagar...

som är bättre än andra. Som i söndags till exempel.
BW och jag fick besök av min kollega Ingvar. Vi skulle göra årets Laxö-tur på MTB.
Solen sken, varmt och skönt men ändå en fläktande bris från havet.
Stigen längs Upplandsleden från Dragon Gate till Älvkarleby är mestadels lättåkt stig genom tallskog men ändå varierande och naturskön där den ringlar sig av och till längs Dalälvens strandbrink.

Att sedan sätta sig och njuta av traktens kanske bästa räksmörgås på Café Furiren, ja då finns inte så mycket mer att önska sig.


Kände av knäet på hemvägen, inte så illa men ändå oroväckande. Ska det aldrig ge sig?
Förkylningen från VSM-veckan är i alla fall borta. Skönt det, nu när semestern är på G.


Den gångna lördagen var inte heller illa.
Power Big Meet i Västerås. Även där riktigt varmt och turligt nog lite blåsigt på fältet, annars hade det nog varit olidligt. Otroligt många Mustanger i "klubbhagen", med råge största klubb, kul.

Buddy tycke nog värmen var lite jobbig, men han njöt desto mer när vi åkte nedcabbat.
Marknaden på PowerMeet har som vanligt det mesta som rör jänkebilar och raggarkultur. Även om man inte tänkt handla något så är det spännande att botanisera bland alla kulturskatter och krafs.


Vid entrén till fältet så fick jag en Power-nummerplåt. Jag vet att sådana tidigare har delats ut till dagens första 100 deltagare, så varför jag fick en som kom som kanske 4873:e vet jag inte, men det var kul att få en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar