fredag 25 februari 2011

Svåra val

Måste erkänna en av mina svaga punkter, jag är helsåld på skotsk single malt whisky.
Att det finns så många olika karaktärer och smaker på "en och samma" dryck är helt fantastiskt.
Dessutom finns hur många olika destillerier och sorter som helst att prova på. Så lika och så skilda och så goda, för de flesta är faktiskt det, om man ger dem tid, kärlek och eftertanke när man provar dem.

Varje gång jag åkt utomlands de senaste åren har det blivit en eller fler flaskor i någon taxfree-shop eller liknande. Det börjar bli en dyr hobby (det här också...). Nu faller det sig också att jag dricker egentligen väldigt sällan och väldigt sparsamt, vilket har fått till följd att jag har många flaskor som jag bara har druckit ur en eller ett par gånger.

Det har inte hindrat mig från att handla vid efterföljande resa. Inte kommer jag heller att låta bli att handla vid kommande resor.
Så mitt barskåp växer...

Det stora problemet jag har, är att de gånger jag känner för att ta en liten "pinne" är att det blir så förbenat svårt att välja...

Uisge beatha = livets vatten
Skål på er.


Förresten, nu till slut så har min läkare skickat remiss till kärlkirurgen, så får vi se vad de har att säga om mina händer. Nån gång ska väl någon kunna hitta vad som felar, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar