onsdag 11 maj 2011

Bränt gummi

I lördags var det dags för ännu en Mustangträff.
Den här gången på hemmaplan, verkligen på hemmaplan:
Tierp Arena.
De hade dragracingpremiär på den nybyggda banan och dagen till ära bjudit in flera av de större märkesklubbarna för amerikanska bilar att ställa ut på arenaområdet.
Fritt inträde och rabatt på läktarbiljett, inget att tveka på...

Solen strålade från en klarblå himmel när vi samlades vid E4-rondellen inför gemensam avfärd bort till Arenan. Jag fick som "lokalvärd" äran att anföra gänget dit och in på området där vi ställde upp mellan TransAm- och Camaro-klubbarna. Informationen om arrangemanget hade från Classic Mustang Club (CMC) varit lite bristande och en aning sen så uppslutningen var därefter. 13 st var vi när vi körde dit och några till letade sig in senare.

Efter lite morgonfika bland Mustangerna och en promenad runt bland de andra klubbilarna så gick BW och jag runt och tittade i depåområdet, där det skruvades, provstartades, polerades och åts frukost.
Vi köpte biljetter och tog plats på den enorma läktaren som ordninggjorts. Bygget är imponerande trots att det ännu inte är färdigt på långa vägar.
Gummirök, bensindoft och V8-vrål, jag älskar dragracing. Med kameran i högsta hugg och fikakorgen bredvid så var det bara att njuta ända till kvällen i den tidiga sommarvärmen.
Med en anläggning i absolut världsklass på en dryg mils avstånd hemifrån anar jag att det kommer att bli en hel del besök framöver. Tyvärr kommer jag att missa EM-deltävlingarna 9-12 juni, men det kommer fler chanser.

Fler bilder finns i mitt pixboxalbum som länkas till höger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar