torsdag 26 maj 2011

Konferens och ultraljud

Förra veckan var vår avdelning på jobbet på verksamhetskonferens.
I en stuga utan el och vatten ute i Båtfors naturreservat vid Dalälven tillbringade vi ett mycket givande och trevligt dygn. Tid fanns även för aktiviteter så några fiskade och andra paddlade kanot när tillfälle kom.
Maten som vi hade med oss grillade vi över öppen eld tillsammans med nyfångad fisk. Diskussionerna fortsatte långt in på natten, över en och annan öl. Så borde fler arbetsdagar utföras.



I måndags var jag åter till Akademiska sjukhuset. Denna gång till kärl-labbet och en ultraljudsundersökning som en del av utredningen av mina händer. Artärerna från hals ned till handlederna scannades.
Vid mötet med läkaren efteråt kunde de inte se något onormalt. Då jag beskrev mina problem och även demonstrerade hur vita fingrarna blir medgav läkaren att något helt uppenbart är på tok. Så en ny kallelse ska komma då de även ska scanna venerna...
vilket jag i min enfald trodde man gjorde samtidigt. Jag hoppas också att de gör en kontroll av kärlen i själva händerna, då det är där problemen till synes är.
Men det kanske måste till ännu en remiss för det... *suck*


I onsdagskväll blev det ännu en resa till Akademiska.
Jag hade fått en kallelse till diplomutdelning, med underhållning och buffé för personer som varit blodgivare i mer än 20 år. Det var runt 100 "livräddare" som samlats. Inte utan att man känner en viss stolthet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar