fredag 31 augusti 2012

Jobb, jobb, jobb

Mina arbetsuppgifter är numera ett väldigt skiftande mellan olika saker.
I tisdags klättrade Gurra och jag omkring på förrådstaket och provade att rökevakueringsluckorna fungerade som de skulle.

Onsdagen bestod av att provköra ett pumpaggregat vi lånat av försvarsmakten för att flytta flygbränsle för vår gasturbin från en cistern till en annan, inför kommande inspektion av cisternen.
Då vi hade ett litet läckage blev vi tvungna att byta ut en liten slang, innan vi kunde testa ordentligt. Efter det luktade, eller stank rättare sagt, allt på och omkring mig av flygbränsle. Usch och fy vilken huvudvärk jag fick sen.

Men, vissa dagar är helt klart bättre än andra.
På torsdagen var det dags att inspektera sommarens underhåll av markeringarna till hamnens farled. 



Ralf, Mats och jag for runt i vår Snipa och hade en trevlig dag på sjön med strandhugg på Storskäret för medhavd lunch i solen och Stånggrundet för kaffepaus.

 Från Stånggrundet mot hamnen
Stånggrundets fyr.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar