söndag 14 februari 2010

Solig söndag

Tanken är att jag ska cykla mycket fort runt Vättern i sommar.
Tillsammans med ett gäng från HappyMTB är siktet inställt på 7 timmar och 30 minuter.

Jag startade tillsammans med större delen av dem redan 2009 då siktet var under 8 timmar, men jag misslyckades på grund av vädret och tvingades bryta, så nu vill givetvis göra om satsningen med dessa duktiga cyklister.

Så, hur går då träningen?
Vintern har ju inte direkt varit optimal för långdistansträning, så det har harvats lite på trainern ( vilket inte direkt är inspirerande ) och styrketränats istället.
Idag var det dock strålande vinterväder ute så jag och BW tog en tur till Hillebola och vände. Nog hade jag kunnat köra både längre och fortare, men det var BW's vinterpremiär för säsongen så jag gjorde henne sällskap och bara njöt istället.

Suget efter landsvägen är stort nu.
Min nya racer för är under byggnation. Härom dagen kom de sista delarna, så nu finns allt hemma för att monteras. Tänker dock "köra in" sadeln på min gamla racer först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar