söndag 22 augusti 2010

Funktionär

Det har varit mycket funktionärande den senaste tiden. Knappt hunnit med att cykla själv.

Förra tisdagen hade klubben delomgång i Upplandscupen. GP-lopp på flygfältet i fint väder. Tyvärr lockades inte lika många cyklister som förra året, utan endast hälften så många kom i år. Jag agerade delvis anmälningmottagare och måldomare.

De som kom uppskattade i alla fall arrangemanget.

Söndagen därpå gjorde jag min första praktik som kommissarie på Kringelloppet. En MTB-tävling i centrala Södertälje. Mycket intressant och lärorikt. Arrangören bjöd på en mycket utslagsgivande bana, hade varit roligt att cykla den själv. Tävlingen hade få deltagare för att vara i Kalas-cup, antagligen för att cykelvasan var dagen innan. Trots en del regntunga moln så höll det uppe. Tur för både arrangör och tävlande.

I onsdags hade klubben en MTB-deltävling i Gästrikecupen. Då öste regnet ner mer eller mindre hela tiden. Trots det var alla deltagare mycket nöjda och uppskattade banan som inte alls var så lerig som man skulle kunna tro. Det kom fler cyklister än väntat med tanke på vädret, men stort startfält var det ju inte frågan om. Min uppgift var tidtagare.

Och igår lördag hade klubben att arrangera motionsloppet Höstrundan. Väderprognosen hade lovat regn redan kl.10 enligt några och det kanske höll en del deltagare borta, men nu verkade som att blåsten höll regnet borta för det kom inte förrän en timme efter att siste man gått i mål. Jag tog emot anmälningar, lottade priser och delade ut dessa efter målgång. Även på detta lopp hade vi endast hälften av deltagarantalet jämfört med förra året. Lite synd kan jag tycka, men men, vi får hoppas på bättre deltagande nästa år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar